Actualitat HCV

Atenció al Client

Donació del cos dels animals a la ciència

La Facultat de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona ha engegat un programa de Donació de Cossos d’Animals a la Ciència per tal de garantir una docència de qualitat -d’acord amb els estàndards de formació de l’EAEVE- i alhora vetllar per un origen ètic dels animals que són imprescindibles per aquesta docència.

Es tracta d’una iniciativa pionera a l’Estat espanyol però ja habitual en centres universitaris europeus i nord-americans, on la donació del cos d’un animal a la ciència sovint es percep com un darrer homenatge a la mascota que, d’aquesta manera, col·labora en la formació de la següent generació de veterinaris.

Les donacions són del tot voluntàries i en cap cas tenen una contrapartida econòmica. El programa garanteix als donants que els cossos dels seus animals seran tractats amb dignitat i respecte en tot moment.

Procediment de donació

En el moment de l’eutanàsia o la mort de l’animal, el propietari que decideixi donar el cos de la seva mascota simplement ha de signar un formulari de consentiment. Immediatament, les dades de l’animal s’incorporen al fitxer del PDCA mitjançant una aplicació informàtica creada a l’efecte per la Facultat de Veterinària. A partir d’aquí, els animals són assignats a les pràctiques de l’assignatura més adient tenint en compte les seves característiques.

Per raons logístiques i de seguretat, només es poden acceptar gats i gossos de fins a 30 kg de pes i que estiguin lliures de malalties transmissibles a les persones.

Més informació

El PDCA disposa d’una adreça de correu electrònic per donar resposta a qualsevol consulta que se li vulgui adreçar (programa.dca@uab.cat).

Empreses col·laboradores: